sobota, 8 listopada 2008

Ford Focus III

Najnowszy Ford Focus wygląda futurystycznie. Konstruktorzy odważnie wydłużyli przednią cześć maski, wykończając ją chromowanym gilem. Obok pięciodrzwiowego modelu, Ford pojawi się w wersji coupe, jako rywal Volkswagena Scirocco i Renault Megane Coupe. Rzucająca się w oczy maska Focusa zakończona jest owalnymi reflektorami. Przednia część samochodu podąża za stylistyką ostatniej Fiesty. W środku użyto lepszych materiałów niż w obecnej wersji. Deska rozdzielcza w nowym Focusie będzie podobna do iDrive zastosowanej w BMW, czy Comand użytej w Mercedesie. Ma to podnieść ergonomię wewnątrz auta.


W nowym Focusie zmieni się nie tylko wygląd. Ford zapowiada zastosowanie nowej technologii EcoBoost - połączenia turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku, co ma ulepszyć ekonomię silnika o 20 proc. i zmniejszyć emisję CO2 o 15 proc. 1.6-litrowy EcoBoost będzie wytwarzany w fabryce Bridgend w południowej Walii, a jego produkcja zacznie się w 2010 roku. Focus zaoferuje silniki turbo o pojemności już od 1 litra. Czterocylindrowa jednostka będzie mieć moc 90 KM. Pojawi się również 150-konna wersja o pojemności 1.6. Focus będzie też jeździł na ropę - z silnikami 1.6 o mocach 90, 110 lub 130 KM oraz z 2-litrową jednostką o mocy 170 KM. Wszystkie modele standardowo będą miały manualną skrzynię biegów, ale Ford nadal będzie stosował dwusprzęgłową przekładnię PowerShift.

W sprzedaży Ford Focus III pojawi się pod koniec 2010 roku, również z nadwoziem coupe, a wersję CC coupe-cabrio będzie można nabyć już w 2011 roku.

Brak komentarzy: