Porsche Panamera - doskonała limuzyna?
Porsche panamera to najnowszy produkt tej niemieckiej firmy. Jest to samochód nowej klasy tzw. czterodrzwiowych coupe. Jego nadwozie ma 4.97 m długości, 1.93 m szerokości i 1.42 m wysokości. Tym samym panamera będzie szersza, ale i wyższa niż jego bezpośredni konkurenci.
Porsche zakończyła pierwszy etap budowy fabryki, w której będzie produkowany nowy model Panamera. W Lipsku, tuż obok fabryki Cayenne w nową linię zainwestowano już 150 mln euro, przekraczając planowany budżet; powierzchnia 25 tys. m2, sąsiednie centrum logistyczne zajmuje 23,5 tys.m2. Po ukończeniu wszystkich prac zakład w Lipsku będzie w stanie produkować 50 tys. modeli Cayenne i Panamera rocznie. Silniki dla Panamery wytwarzane będą w głównym zakładzie i siedzibie Porsche w Stuttgart-Zuffenhausen. Lakierowanych nadwozi dostarczać będzie fabryka w Hannoverze. W Lipsku odbywać się będzie końcowy montaż. Produkcja modelu Panamera wymagać będzie zatrudnienia kolejnych pracowników, mówi się o stworzeniu 600 nowych miejsc pracy w Lipsku i 500 miejsc w Hannowerze.
Produkcja i sprzedaż Porsche Panamera rozpocznie się w roku 2009, z ceną około 55000 funtów na rynek GB i odpowiednio 100000 funtów dla wersji V10. Bezpośredni konkurencji dla tego modelu to m.in. Aston Martin Rapide, Mercedes CLS, Alfy Romeo 169.
Porsche dążyło do zachowania stylistyki nawiązującej do wyglądu 911-tki. I to się niewątpliwie udało. Szczególnie przód nie pozostawia wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia.
Panamera będzie oferowana, na razie, tylko z silnikami benzynowymi. Do wyboru będą jednostki sześcio - i ośmiocylindrowe o mocach od 300 do 500 KM (dodatkowo V10 o mocy 600KM, zapożyczony z Carrera GT). Najmocniejsza wersja będzie posiadała standardowo napęd na cztery koła. Słabsze pojazdy będą oferowane z napędem na tylną oś, a napęd wszystkich kół będzie dostępny jako opcja.
Jednostki napędowe panamery mogą współpracować zarówno z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów, jak i z siedmiostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią PDK. Chociaż w momencie debiutu panamera będzie oferowana tylko z silnikami benzynowymi, to Porsche przewiduje również wprowadzenie jednostek diesla (3.0 TDI V6,) i hybrydowych.
Porsche panamera zostanie oficjalnie zaprezentowane na styczniowym salonie w Detroit. Latem przyszłego roku pierwsze samochody trafią do dilerów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz