ix55 - kolejny SUV Hyundaia w Europie, czyli Veracruz po naszemu :)
ix55 to luksusowy, 7-miejscowy SUV Hyundaia który pojawi się na rynku polskim wiosną przyszłego roku. Zaprezentowany podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu ix55, pozycjonowany jest powyżej modeli Tucson i Santa Fe, stanowiąc doskonałe uzupełnienie dynamicznej gamy SUV-ów koreańskiego producenta. Zbudowany w oparciu o popularny w Ameryce Północnej model Veracruz, ix55 został poddany gruntownym modyfikacjom, przygotowującym go do wejścia na europejski rynek.
Wnętrze - Styl i design na bajerze
ix55 jawi się jako samochód o eleganckiej stylistyce i wyważonych proporcjach. Poczynając od reflektorów ksenonowych, poprzez majestatyczną osłonę chłodnicy, muskularne nadkola, stylowe 17- i 18-calowe obręcze aluminiowe, a kończąc na zachodzących na bok nadwozia światłach tylnych i zintegrowanych końcówkach układu wydechowego. Zwiększony prześwit oraz elektroniczny system rozdziału napędu na cztery koła predysponują auto do transportu przyczepy do przewozu koni lub łodzi oraz jazdy po ośnieżonych czy nierównych nawierzchniach. Jak przystało na flagową limuzynę, wnętrze ix55 jest niezwykle luksusowe.
Stosując skórzane i drewniane elementy wykończeniowe, projektanci Hyundaia stworzyli elegancką i funkcjonalną kabinę pasażerską. Na liście standardowego wyposażenia znalazły się takie elementy, jak: pokryte zamszem siedzenia z elektryczną regulacją fotela kierowcy, radioodtwarzacz RDS z zaawansowanym zestawem audio MP3 firmy Infinity, wielofunkcyjny komputer pokładowy, tempomat, przyciemniane szyby tylne, niebieskie podświetlenie wskaźników, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z osobną regulacją dla pasażerów siedzących z tyłu, regulowana, pokryta skórą kierownica oraz tempomat.
Zawieszenie, właściwości jezdne
Nowy ix55 - zbudowany w oparciu o nagradzany model Veracruz, sprzedawany w Ameryce Północnej - został poddany zakrojonym na szeroką skalę modyfikacjom układu jezdnego, które pozwolą mu rywalizować na rynkach europejskich. W przednich kolumnach oraz tylnym zawieszeniu wielowahaczowym zastosowano ulepszone sprężyny i amortyzatory, które zapewnią pewniejsze trzymanie się drogi, a siła wspomagania przekładni kierowniczej została zmniejszona, co dało lepsze wyczucie układu. Zaawansowany, 3-litrowy turbodiesel V6 CRDi to nowa jednostka napędowa, wyposażona w najnowszy układ wtrysku paliwa common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii, dzięki czemu moc rozwijana jest wyjątkowo płynnie. Kompaktowy, żeliwny blok silnika jest niezwykle wytrzymały, a dodatkową jego cechą jest pozytywny wpływ na kulturę pracy silnika, o którą dba również system natychmiastowego rozruchu ISS (Instant Start System) oraz zaawansowany układ chłodzenia gazów wylotowych EGR. System ISS powoduje błyskawiczne nagrzanie świec żarowych silnika CRDi, co z kolei pozwala na natychmiastowy rozruch nawet w najniższej temperaturze. Zadaniem układu EGR jest natomiast obniżanie temperatury gazów wylotowych, co zwiększa wydajność termiczną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz