
Saab 9-3 pojawił się na rynku w 1998 roku i był bezpośrednim następcą modelu Saab 900 (1993-1998). Model 9-3, podobnie jak poprzednik, tworzony był przez szwedzkiego Saaba, ale w oparciu o rozwiązania koncernu General Motors. Samochód miał więc własną, niepowtarzalną stylizację nadwozia i wnętrza, ale wykorzystywał płytę podłogową Opla Vectry. Zrezygnowano jedynie z wielowahaczowego zawieszenia tylnego na korzyść prostszej i mniej kłopotliwej w eksploatacji belki skrętnej.

Benzynowe jednostki napędowe są trwałe i mało awaryjne. Mają trwałe łańcuchy w napędzie rozrządu, odpadają zatem problemy z paskami rozrządu. Nawet turbosprężarki, jeśli na czas wymienia się olej silnikowy, nie przysparzają problemów. Słaby punkt stanowi łożysko rolki napinającej wieloklinowy pasek napędzający osprzęt silnika. W jednostkach wyposażonych w listwę zapłonową ze zintegrowanymi cewkami zapłonowymi trzeba liczyć się z uszkodzeniami tego elementu. W turbodieslu trzeba liczyć się z kłopotami z zaworem EGR i przepływomierzem powietrza (przerwy w pracy silnika, pogorszenie dynamiki) oraz z wyciekami paliwa na instalacji powrotnej wtryskiwaczy (trudności z uruchomieniem). Słabym punktem tej wersji są również hydrauliczne poduszki podpierające turbodiesla. Nie grzeszą trwałością, a są kosztowne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz