
Saab 9-3 pojawił się na rynku w 1998 roku i był bezpośrednim następcą modelu Saab 900 (1993-1998). Model 9-3, podobnie jak poprzednik, tworzony był przez szwedzkiego Saaba, ale w oparciu o rozwiązania koncernu General Motors. Samochód miał więc własną, niepowtarzalną stylizację nadwozia i wnętrza, ale wykorzystywał płytę podłogową Opla Vectry. Zrezygnowano jedynie z wielowahaczowego zawieszenia tylnego na korzyść prostszej i mniej kłopotliwej w eksploatacji belki skrętnej.
Montowane silniki benzynowe w tym modelu to m.in.: 2.0 i (130 KM), 2.0 i T (185 KM), 2.0 i TS (200 KM), 2.0 (154 KM), 2.0 T (205 KM), oraz silniki diesla, takie jak 2.2 TiD (115 KM), 2.2 TiD (125 KM), 1.9 TiD (120 KM), 1.9 TiD (150 KM), 1.9 TiDS (180 KM). Początkowo Saab 9-3 produkowany był w trzech wersjach nadwozia: 3 i 5-drzwiowej oraz jako kabriolet. W połowie 2002 roku Saab 9-3 uległ poważnym zmianom stylistycznym i od tego czasu oferowany jest w nadwoziu SportSedan. Ostatnie zmiany, jakim został poddany Saab 9-3, miały miejsce w połowie 2007 roku.Benzynowe jednostki napędowe są trwałe i mało awaryjne. Mają trwałe łańcuchy w napędzie rozrządu, odpadają zatem problemy z paskami rozrządu. Nawet turbosprężarki, jeśli na czas wymienia się olej silnikowy, nie przysparzają problemów. Słaby punkt stanowi łożysko rolki napinającej wieloklinowy pasek napędzający osprzęt silnika. W jednostkach wyposażonych w listwę zapłonową ze zintegrowanymi cewkami zapłonowymi trzeba liczyć się z uszkodzeniami tego elementu. W turbodieslu trzeba liczyć się z kłopotami z zaworem EGR i przepływomierzem powietrza (przerwy w pracy silnika, pogorszenie dynamiki) oraz z wyciekami paliwa na instalacji powrotnej wtryskiwaczy (trudności z uruchomieniem). Słabym punktem tej wersji są również hydrauliczne poduszki podpierające turbodiesla. Nie grzeszą trwałością, a są kosztowne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz