czwartek, 8 października 2009

Kryzys motoryzacyjny w Polsce

Delphi gigant części samochodowych restrukturyzuje

Delphi, amerykański producent komponentów motoryzacyjnych pozbywa się trzech z siedmiu polskich fabryk. Koncern kończy globalny proces reorganizacji, jak również procedurę ochrony amerykańskich spółek przed wierzycielami.

Fabryki układów kierowniczych w Tychach i Gliwicach w ostatnich dniach stały się częścią General Motors. Z kolei aktywa związane z projektowaniem i produkcja zawieszeń, w tym fabryka amortyzatorów w Krośnie oraz zlokalizowana w Krakowie grupa 200 inżynierów, zostaną sprzedane chińskiej firmie BeijingWest Industries. Zakończenie procesu sprzedaży spodziewane jest do końca tego roku. Firma Delphi będzie posiadać teraz w naszym kraju cztery fabryki: wiązek elektrycznych i światłowodowych w Jeleśni, wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim, systemów zasilania silnika oraz układów zasilania paliwem i pochłaniaczy w Błoniu pod Warszawą oraz przełączników w Gdańsku, a także Centrum Techniczne w Krakowie, które zajmuje się głównie elektroniką.

Zgodnie z procesem transformacji koncernu większość globalnych kluczowych biznesów Delphi Corporation została przejęta przez nową firmę Delphi Holdings LLP. Proces przejęcia kierowany był przez głównych wierzycieli Delphi Elliott Management oraz Silver Point Capital. Zostali oni wiodącymi inwestorami nowego Delphi.

Koncern Delphi jest globalnym dostawcą systemów elektrycznych, elektronicznych i bezpieczeństwa m.in. dla motoryzacji. Zatrudnia ponad 100 tysięcy pracowników w 32 krajach. W październiku 2005 roku koncern wystąpił do amerykańskiego sądu federalnego w Nowym Jorku z wnioskiem o skorzystanie z przepisów chroniących przed bankructwem.

Brak komentarzy: